Forum › Tiger & Hummingbird discussion

Roodypatooti
Img_3561
joined Feb 11, 2022

The commodity fetishism defender has logged on

Surge%20jpeg%20version
joined Sep 27, 2017

This series seems to be definition of "Just Fuck Already".

Also I hope the boss isn't romantic interest/option...I'm curious if this will remain with a subtext tag, or actually dip into something more with Yuri.

Edit - Or wait is this just a two-shot story? I thought this was the first two chapters for a new series haha

last edited at Jul 2, 2022 2:02AM

Cornonthekopp
D05536d6-01d1-4527-9102-4cc772fad5ed
joined Jul 6, 2020

Yodokawa has been getting a lot of love here recently huh

Cornonthekopp
D05536d6-01d1-4527-9102-4cc772fad5ed
joined Jul 6, 2020

The commodity fetishism defender has logged on

Ugh you’re right lol

I’m always very cautious to avoid “hobbies” that simply involve buying products at ridiculous price ranges to compare

Weeb Depression
joined Sep 12, 2021

The translators' notes were really cool!

joined Mar 25, 2013

This series seems to be definition of "Just Fuck Already".

Also I hope the boss isn't romantic interest/option...I'm curious if this will remain with a subtext tag, or actually dip into something more with Yuri.

Edit - Or wait is this just a two-shot story? I thought this was the first two chapters for a new series haha

It's a 4 volume series that is complete. It's supposedly Yuri.

Surge%20jpeg%20version
joined Sep 27, 2017

This series seems to be definition of "Just Fuck Already".

Also I hope the boss isn't romantic interest/option...I'm curious if this will remain with a subtext tag, or actually dip into something more with Yuri.

Edit - Or wait is this just a two-shot story? I thought this was the first two chapters for a new series haha

It's a 4 volume series that is complete. It's supposedly Yuri.

Ohhh, that's some juicy info. Thanks!

Win%202
joined Nov 12, 2020

That man likes chaos.

Amen.

Screenshot%202022-05-05%20at%2020.52.05%20copy
joined Sep 23, 2021

fashion is a petty affectation of the bourgeois...but i still like it, and i enjoyed this!

Yuu
joined Mar 28, 2015

It's already finished at 4 volumes. It's her previous series before "Maitsuki".

It stays subtext until the end. Probably why it was tagged immediately as such here.

https://comic.webnewtype.com/contents/torahachi/

last edited at Jul 2, 2022 3:42AM

joined Aug 21, 2017

Finally, drip manga

FriedBreadfast
Weh
joined Nov 20, 2016

Yaaay was waiting for this one
Honestly I just hope I come out of this with some weird new knowledge, that's all I can ask for

Other than delicious subtext of course.....

M1%20-%20memory%20snow.mkv_snapshot_07.53.879
joined Aug 9, 2021

As soon as I saw the cover, this art felt familiar to me, then I saw it's from Maitsuki's artist which I really like. I hope this one doesn't stay just on subtext tho xD

Capture
joined Aug 12, 2021

the boss really did play them out against each other didn't he, like he knew that as long as the two argued for a bit then Hayakawa woud neg Kitou into taking the job without needing to do anything himself.

last edited at Jul 2, 2022 11:34AM

Istockphoto-486187560-1024x1024-1
joined Oct 5, 2021

subtext or not, this is it

Onee-san%20pfp
joined Jun 21, 2021

Boss so sneaky, this is gonna be a fun one

Untitled
joined May 2, 2018

Ha haaa, FIGHT!

Also that's some thorough annotating on the translator's part.

Screenshot_2020-10-28_003849_2_2_69
joined Sep 14, 2014

perfect, i'm at a point in life where i wanna learn about fashion and dressing lol

Onee2
joined Apr 28, 2022

Okay just like in Maitsuki, Niwatsuki, Ooyatsuki.. Yodokawa art is nice and smooth and just very good. Though it's a shame it sounds like it stays subtext this seems like it's gonna be a blast will keep reading.

welease.wodger
joined Oct 2, 2021

Can't get enough delinquent yuri

Nobody
joined Aug 17, 2019

Here's a trivia for you: why do you think they paired a Tiger with a Hummingbird?
Because Hummingbirds are considered one of the most agresive and territorial birds in the animal kingdom. Just look for images of their beaks, see what they look like.

Also, for Aztecs, they were the envoys for the God of War.

So I guess, besides dragons, Hummingbirds may be the only ones able to rival the ferocity of Tigers.

joined Mar 23, 2022

noiseeee been waiting for this since I saw this from yodokawa's twitter, same author of maitsuki.

Screen%20shot%202020-07-16%20at%209.34.01%20pm
joined Mar 25, 2020

Here's a trivia for you: why do you think they paired a Tiger with a Hummingbird?
Because Hummingbirds are considered one of the most agresive and territorial birds in the animal kingdom. Just look for images of their beaks, see what they look like.

Also, for Aztecs, they were the envoys for the God of War.

So I guess, besides dragons, Hummingbirds may be the only ones able to rival the ferocity of Tigers.

this is very interesting thank you

Unknown_3_25
joined May 7, 2022

I don't care if it's subtext, I wanna see these two bickering for 4 volumes.

naschyamamoto
Tumblr_mm58cyshhe1r49fsdo1_400
joined Jun 22, 2022

That boss is a smarmy POS in some ways, but he clearly knows what he's doing lol.

The bickering married couple vibes are Powerful with these two, so I'm more than willing to see how this carries out.

last edited at Jul 8, 2022 2:06PM

To reply you must either login or sign up.